Marine Engineering Services (MES) of Trieste has proudly announced the official delivery to the Italian Shipping Company Mediterranea di Navigazione S.p.A. of the ethylene carrier King Arthur, built in Bach Dang Shipyard of Vinashin Group (Socialist Republic of Vietnam).
“This modern and highly sophisticated ship, having a cargo capacity of 4500 m3, has been designed by MES and built under MES on site supervision on behalf of the Shipowner. She is the prototype of a series of sisterships under construction at Bach Dang Shipyard premises (the second ship Excalibur for the same shipowner was launched in November 2010) and is the first semi-pressurized fully-refrigerated ethylene/LPG carrier ever built in Vietnam”.
According to the Trieste-based consultant, “this achievement marks a new paradigm in our ability to manage complex projects in the developing countries by giving complete technical support to the builders so to guarantee the established highest construction and performance standards to our clients. This excellent result has been obtained thanks to the continuous support and cooperation MES has received from Paolo Cagnoni and his staffs; we also would like to express gratitude and congratulations to Bach Dang Shipyard and the entire Vinashin Group for continuously working together with MES in setting a new quality benchmark in Vietnamese shipbuilding sector, a perfect base for the successful completion of the ethylene carriers project and a starting point for the other ongoing shared activities”.
The construction deal was made through Maersk Broker while Genoa-based lawyer Marcello Maresca from Studio Legale Maresca took care of contractual issues.

Ship2shore



MES vince la scommessa in Vietnam - Versione Italiana

Ultimata la consegna a Cagnoni della ethylene carrier King Arthur

Marine Engineering Services di Trieste archivia un altro successo nella progettazione di navi altamente specializzate.
L’ultima consegna, avvenuta presso il cantiere vietnamita Bach Dang Shipyard del gruppo Vinashin, è stata la ethylene carrier King Arthur commissionata dalla società armatoriale ravennate Mediterranea di Navigazione di Paolo Cagnoni.
La nave, partita dall’Estremo Oriente giovedì scorso, nasce su progetto della società triestina, che ha seguito in loco il processo di costruzione con un proprio team di professionisti. Si tratta del prototipo di una serie di navi gemelle da 4.500 metri cubi di capacità, che proseguirà con una seconda unità (battezzata Excalibur) già varata lo scorso mese di novembre presso il medesimo cantiere.
Per Bach Dang Shipyard si tratta di un ottimo biglietto da visita per il futuro, perché il cantiere ha dimostrato che anche in Far East è possibile costruire navi altamente specializzate.
“Il risultato finale di questa nave conferma ancora una volta l’abilità di MES a gestire le diverse fasi di costruzione anche per progetti complessi, garantendo la necessaria assistenza tecnica in cantiere” si legge in una nota della società triestina. “Questo successo è stato reso possibile anche grazie al costante supporto che ci è stato offerto dall’armatore Paolo Cagnoni e dal suo staff di collaboratori a Ravenna e in Vietnam”. Gli aspetti legali degli accordi contrattuali sono stati seguiti dall’avvocato Marcello Maresca dello Studio Legale Maresca di Genova.

Ship2shore